Nostalgi tripp- Mitt liv som hip hopare

Börjar så smått dela med mig av de saker jag känt störst nostalgi över då jag gått igenom och rensat pojkrummet, det kanske låter som om det är färdigt, och njaa det är en hel del kvar om man säger så! Men iaf för er som inte känner till det så har jag varit hip hoppare engång i tiden, vi var riktigt hard core hip hopare, bar wu-tang kläder lyssnade på amerikansk rapp, "skissade graffitti" och var allmänt fjortis förvirrade.
    Så här i efterhand inser jag att jag aldrig någonsin gillade musiken vi lyssnade på, men jag var en i gänget och då gillade man ju så klart hip hop, synd bara att denna själv plågan gjorde att jag knappt gillade musik förens flera år efteråt! Tror det var nångång i högstadiet som jag verkligen började gilla musik och inte se det som något påtvingat. Jag och Björn skrev hip hop låtar tillsammans, det blev väl 1,5 låt eller något- vi försökte hitta på ett band namn Björn föreslog att vi skulle ha MC med i namnet, men jag tyckte inte det funkade att ha något som låter som motorcycklar i något så bra som vårt bandnamn.   Strax därpå blev Boomfunk MC´s stora och jag insåg snart att MC´s används av många andra också.
     Iallafall så var min och Björns stora hitt något vi planerade mycket och länge, vi hade till och med kommit på en scenshow, i slutet av låten skule vi tappa byxorna, det liksom passade till låten. Känner att det kanske är dags att publicera texten, men jag är nog inte riktigt redo, vill suga på den här karamellen lite mera.

Istället kommer här bilder på hur jag skissade i min Ritbok i skolan, vi började tidigt vi!


Det var inte lätt att växa upp på gatorna i Vallatorp!



HGC var vår förkortning över vissa känslor för en lärare under mellanstadiet.






Nu kanske det inte verkar så häftigt att skriva myran i grafitti, men den här gjorde vi faktiskt på riktigt, och täby kommun betalade för färgen!!!





Tillslut ett självporträtt, självklart var byxorna större, mycket större!


Trotts att jag och Björn helt klart hade talang för hip hopen så blev det aldrig något framträdande med vår klockrena låt, orginalet har nog försvunnit också, den texten jag hittade är en senare modifikation som jag tror hade slagit ännu större!

Nästa nostagi- inlägg blir mera utlämnande bildbevis på mitt liv som vandalist!

Tack så länge.

Kommentarer
Postat av: Kina

Detta e helt underbart!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback