Vad fan är det där för katt?

Tänkte jag i morse när det helt plötsligt fanns en katt i lägenheten jag jobbade i, såg inte att den kom in genom den öppna dörren så jag undrade om den kanske först gömt sig när jag kom in i lägenheten, den verkade ju hem tam men inte fan kan jag lämna en främmande katt i lägenhten när jag går därifrån. Katt på köpet i bredbands installationen tillhör ju inte vardagen. Så jag gick och frågade en annan kund som var hemma om det brukade gå runt en svart katt med vit mage och det brukade det, den brukade tydligen ofta vilja komma in för den är sällskapssjuk, så jag börjar försöka få med mig katten ut ur lägenheten, springer runt som fågelturken och får tillslut tag i katten och bär ut den och ner för att släppa ut den ur porten, då smiter den in i en annan lägenhet och jag får göra om samma grej!
Lite senare får jag höra att det funnits en katt i lägenheten mitt i mot som hade smitit ut, eftersom min kollega oxå hade dörren öppen. Han får tag i katten och stänger in den i ett av rummen, men det skulle fan inte förvåna mig om de vart fel katt!
Om det vart så lär vi ju få höra det ett antal gånger framöver! Sen avslutades dagen med 1,5 timmes övertid så nu ska jag sova och det ska bli skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback